Tajmen, 120 cm chytený na mušku

Doterajšie skúsenosti nám ukazujú, že s hlavátkami môžeme rátať na úsvite a západe slnka. Pretože sme včera išli spať veľmi neskoro, neplánovali sme rybárčiť na úsvite. Pre Szabolcsa to je posledný deň a Zolo ešte nechytil tajmena. Pôvodne by boli šli už ráno na prvé stanovište ale koryto ukázalo nové možnosti, preto zostali do obeda v tábore. Zola nakoniec doprevadil aj Béla. Pokúšali sa s rôznymi umelými návnadami, ale hlavátky neobalamutili. Ryby si ležali vo vode len tak ďalej bez akejkoľvek reakcie na mušky, čím ešte viac hnevali rybárov.

Naša partia

Po obede sa ostatný zbalili a opustili tábor, niekoľko umelých nástrah a jedna polárna vesta zostalo u mňa do daru, Petrovi požičali chalani profesionálny fotoaparát, nakoľko jemu sa včera totiž zničila nabíjačka. Pred odchodom každý obdivoval kapitánovu pušku – ktorí bol náš hlavný sprievodca. Každý si ju priložil k plecu, mieri s ňou, aj ja si ju zo zvedavosti pozriem. Samozrejme je nabitá na ostro, s guľkou takého kalibru, že keby sme stáli pekne v rade jedna guľka by stačila pre celú spoločnosť. Vyložíme jednu fľašku a všetku muníciu vystrieľame, ale puška je veľmi nepresná a fľašu postavili neprimerane ďaleko k tomu, aký výkon puška má.
Trpké huby

Peter namiesto rybačky volí zber húb. Škoda, že sú troška trpké

Skoro večer nás náš sprievodca zoberie na nové miesto. Miesto pre mňa žiaľ nie je nové. Je to obrovská obchádzka, my prichádzame do vnútorného uhlu. Poukazuje nám, že naproti v hlbokej vode kde presne stoja tajmeni a potom nás opustí. Vo vode sa brodíme asi tak na vzdialenosť 5 metrov, breh na druhej strane je tak asi na 70 metrov, nie je to vzdialenosť na muškárenie. Trápime sa asi tak polhodinku, potom sa vrátime na najbližší breh, prejdeme späť k vonkajšiemu oblúku. Vyzerá to sľubne, ale nedarí sa nám sú tu miesto ktoré sa z brehu veľmi ťažko dajú zdolať. Zo strmého brehu sa veľmi nedá ísť dole k vode, hore pri ceste je zas veľká burina. Muškárenie nám ide len so šnúrou ktorú máme pripravenú v košíku, ale tá sa – aspoň mne – stále pomieša do guče. Vtedy pustím nástrahu dole prúdom, uvoľním šnúru a guču rozpletiem, potom však neviem moju nástrahu vytiahnuť späť, do niečoho sa mi stále zadrhne. Po krátkom hrešení sa spustím dole po strmom brehu, nástrahu vyslobodím a znovu vyleziem na breh. Neraz sa stane, že pri ďalšom hode je to znovu grča v mojom košíku...Je to trápenie, rozhodnem sa, že najbližšie s muškárením pôjdem len na známy terén. Rybačka s klasickou prívlačou je k tomuto len ľahký sen.
Obchádzka je pekná, ale jej krása je len v estetike. Ryba, hlavne tajmen sa neobjaví. Do konca dráhy sa pokúšame striedavo a tam naďabím na skupinku pstruhov. Mám šesť záberov za veľmi krátky čas ale všetky neúspešné, ich malá papuľu neviem riadne chytiť moju väčšiu mušku, avšak sa jedna podarila uloviť zo šťastím avšak bola maličká. O jedenástej sa rozhodneme, že sa vrátime ku korytu. Ak by sme išli popri brehu tak by to bolo dobrých pár kilometrov, preto sme sa rozhodli, že skracujeme trasu. Po polhodinke nemám ani potuchy kde som. Peter sa pred pár minútami pohol v smere vody, ani ja nemám inú možnosť. Nasledujem ho avšak po čase sa mi stratí z dohľadu. Po niekoľkých minútach prídem k vode a aj Peter sa objaví, postavíme výbavu. On sa postaví trocha vyššie, začne hádzať hornú časť rieky ja som sa rozhodol, že budem hádzať zo spodu. Prvá ryba sa veľký šplechotom ozve na Petrovu myš. Je to veľký pstruh. Po krátkom čase zostávam na mieste sám, jednoducho neviem ale veril som tomuto miestu, Peter išiel o niečo vyššie ako bol.
Po niekoľkých minútach som mal prvý záber na tom mieste, bol do dobrý záber, avšak ryba mi spadla z háčiku, bola lepšia, začal som mať nervy. Pokúšam sa ďalej usilovne a moje úsilie prináša úspech, konečne na mušku reaguje ďalšia ryba: vtedy vykríknem, konečne : ,,tajmen´´! Opatrne sa s ním pohnem k brehu, aby som nevyplašil ostatné ryby. Bojuje dobre, nemá však žiadnu šancu proti mojej silnej výbave. Bol to môj prvý tajmen chytený na mušku.

Môj prvý Taimen 77 cm

Môj prvý Taimen 77 cm na mušku

Po krátkom boji zdolám môjho tajmena, vyberiem ho z vody, odmeriam a zakričím Petrovi, aby ju prišiel fotografovať. Mal som veľkú radosť. Peter ma avšak nepočuje, je ďaleko ryba sa však trepe na zemi, čo nemám rád, preto je púšťam späť. Púšťam sa vyššie, aby sa miesto ukľudnilo. O niečo vyššie počujem šplechot, Peter práve púšťa späť kilového tajmena. Usmejeme sa na seba a sadneme si na jednu cigaru.
- Peter hovorí: Idem vyššie.
- Dobre, tak ja sa pustím ku korytu, je tam ešte dosť rýb.
- Peter hovorí: Tak vydrž ešte niekoľko hodov na tomto mieste, pôjdem aj ja!
Počkám, kým skončí. Ani nerybárčim, len tak sedím a kochám sa okolím. Potom počujem krik: chytil som veľkú!! Vyrazím aj s pripraveným fotoaparátom.

Peter akcia 01Peter akcia 02

Peter akcia 03Peter akcia 04

Peter akcia 05Peter akcia 06

Tak áno to už riadna ryba hovorím si v sebe! Myslím si, že pre každého rybára je takýto ulóvok sen. Ryba sa pokúša vyraziť veľakrát, niekedy sa jej to aj podarí na dosť veľkú diaľku. Našťastie prúdenie je tu kvôli malej vode malé, nepomáha tajmenu. Peter sa pokúša ju vybrať na spodku brehu ale nikde nie je plochá časť, kde by to bolo možné. Náhle ju chytí za papuľu. Je profík, nepustí ju ani vtedy keď sa ryba trepe. Obdivujem ho, ryba má poriadne zubiská. Potom ju pravdaže musí pustiť, pretože mu viac ako na centimeter hlboko poreže ruku zubiskami. Ponúkam mu gripp ale niečo s ním je, lebo ryba dvakrát z neho vyskočí. Nakoniec zbehnem dole aj ja a pomáham mu s rukou zobrať rybu hore na breh. Vtedy vidieť aká je obrovská! Odmeriame, má neuveriteľných 120 cm. Váha ukazuje 13,76 kilogramov. Troška mu závidím, ale zato sa rybe úprimne teším. Peter splnil cieľ dnešnej túry, rad je na mne. Je to nádherný pocit konečne ryba kvôli ktorej sme cestovali. Veľmi sa tešíme.

Peter a jeho Taimen

Peter a jeho Taimen tesne pred pustenímPeter a jeho Taimen sloboda

Zárez z hard muškáreniaŠťastný Peter

Ešte sa chvíľu pokúšame, ale ryba urobila taký cirkus a toľko sme svietili lampou, že nemá veľký význam zostať. O 1:30 to vzdávame a ideme domov – do tábora. Večer som chvalabohu označil cestu kolíkom, preto teraz nájdeme cestu ľahko. A musím ešte poznamenať, že dnes bol prvý deň, keď som sa vrátil späť suchý. Namiesto mňa sa dnes pošmykol Peter, ešte aj čiapku mal mokrú. :-)

Článok napísal Bartha Péter

Сын мой, "Семейная энциклопедия здоровья" говорит Сет, касаясь "Черная эстафета" плеча Тога.

Они выключили оборудование и "Тайны древних цивилизаций Сборник статей Т.1" вышли из лаборатории.

Он решил "Искусство подбора персонала Как оценить человека за час" идти, пока идет "62 Модель для сборки" дождь, чтоб уничтожить как "Современное каратэ Функциональная гимнастика" можно больше следов.

Только то, "Английский язык для сферы обслуживания Учеб. пос." что когда отправлялись в "Инновационный менеджмент Учеб. пособие" путь, дальние звонки еще "Голгофа ХХI" не проходили.

Некоторые лестницы выглядят весьма забавно.

Капля "Экономика предприятия" крови засохла на стекле похоже, засохла прежде, чем он порезался.