S muškárkou na Smole (Nórsko) I. časť

Mnoho rybárov cestuje za rybami ďaleko na sever. Obľúbenou destináciou pre rybolov na mori najmä pre prívlačiarov je Nórsko. Svojho času sme sa doma s mojôu priateľkou, bratom a otcom rozhodovali kde by sme išli a pre viacero dôvodov sme si vybrali práve Nórsko.

Ako som už v úvode spomenul, na jar sme vybrali destináciu. S termínom nášho výletu to však bolo horšie. Pomali sa blížil začiatok leta, jedno z najvhodnejších období na návštevu Nórskeho pobrežia, no pre pracovné povinnosti sme to museli preložiť na seprember. Po dohode s cestovnou kanceláriou sme sa rozhodli práve pre začiatok seprembra. Práve na jeseň je v Nórsku relatívne stabilné počasie, teploty sa môžu pohybovať aj do 25 stupňov a tak sme sa tešili že nás bude čakať príjemné babie leto. Na základe naších požiadaviek nám bolo odporúčaných niekoľko miest, ako najvhodnejšie sa javil ostrov Smola. Čo boli vlastne tie naše požiadavky? V prvom rade, nešlo nám o klasický nórsky rybolov ako ho poznajú mnohí, t.j. ťažké pilkre a lov v hĺbkach niekoľko desiatok až sto metrov. Brat a otec sú prívlačiari, takže mali sme predstavu chytať relatívne ľahkou prívlačou (jigy o váhe max. 40g) a ja som chcel zobrať aj muškárku (šnúra s potápavosťou 7). Z toho vyplívala aj maximálna hĺbka v ktorej by sa dalo chytať - do tých 20 - 25m. Ostrov Smola je situovaný trocha nižšie od vyústenia Trondheimského fjordu, a jeho členité pobrežie a relatívne plytké okolie z neho vytvorili favorita pre našu návštevu. Okrem toho, v okolí tohto ostrova sa vraj daju chytiť aj morské pstruhy po ktorých som potajmä túžil. Ako to však s morskmi pstruhami dopadlo sa dozviete až neskôr, teraz sa vrátme k plánovaniu cesty a príprave výbavy. Leto sme po večeroch strávili vyhľadávaním informácií ohľadom morského rybolovu, okrem iného som sa snažil nájsť niečo aj o muškárení v nórskych moriach. Tých som však našiel pramálo. Stretol som sa s niekoľkými ľuďmi ktorí tam už muškárili, to ma trocha ukľudnilo no pocity som však mal zmiešané. Ako sa termín odchodu blížil, pomali ale isto sme zhromažďovali potrebné veci, ako sú nepremokavé oblečenie, funkčné prádlo, čiapky, rukavice, ale aj rybárske potreby. Prichystaných bolo kopec jiggov, gúm a začal som viazať strímre. Podľa informácií ktoré som obdržal na kvalite vyhotovenia strímrov tam vraj veľmi nezáleží, ide hlavne o farbu a vedenia strímra. Strímre som viazal na obyčajné kaprové háčiky za 2 koruny - rozhodol som sa že nemá význam investovať do drahých slanovodných hákov a keď tieto zhrdzavejú tak ich vyhodím. Strímre som viazal len jednoduché a "rýchle", pre jednu výpravu nemalo význam veľa špekulovať, pár desiatok strímrov musí stačiť. Prichystanú som mal udicu SAGE TCX 9,6ft aftma 6, naviják som si pre tento účel zabezpečil špeciálne - Hardy, vhodný aj pre morské použitie. Aj pri vyväzovaní SAGEho som myslel na morské použitie - použil som vhodné alu sedlo. Šnúra airflo sixsenth Di 7 by mala zabezpečiť rýchly ponor strímrov do lovnej hĺbky, silóny o hrúbkach 0,28 - 0,35 by mali byť dostatočné pre bežne chytané rybky. No to všetko bola iba teória, až nesôr sa ukázalo čo bolo v skutočnosti potrebné a čo nie. Nakoniec som tých strímrov naviazal viac - aj pre potrebu prívlačiarov (mali sa použiť ako horný príves pri vláčení s gumami). Strímre napodobovali buď malé rybičky - furabou strímre v bežných farbách aké používame aj u nás, alebo krevetky. Tieto som viazal zo šenilky, alebo umelých vlasov. Na základe odporúčaní som zvolil žlté, oranžové a rúžové odtiene. Ako sa blížil deň D, prípravné práce sa schyľovali ku koncu. Auto s dvoma strešnými boxami malo premiestniť 3 rybárov a jednu rybárku na nezabudnuteľnú dovolenku na Smolu. Vyrazili sme poobede a trajekt z Rostocku do Trelleborgu nás čakal na ďalší deň ráno. Pohodlným tempom sme prešli cez Slovensko, Česko a Nemecko, teraz nás čakalo 7 hodín na trajekre a potom rovnako dlhá cesta cez Švédko a Nórsko.

rostock_plaz

Z trajektu bol krásny výhľad na nemecké prístavné mesto Rostock

Takmer celá trasa až na nejaké výnimky (Slovensko) vedie po dialniciach takže cesta nie je až taká vyčerpávajúca. Aj v Nórsku je dialnica vybudovaná až za Oslo, potom však nasleduje snáď 600km po kľukatých okresných cestách. Tu však musím spomenúť vybavenosť odpočívadiel pri cestách najmä v Nórsku - je to niečo úplne iné ako u nás. Do Trelleborgu prichádzame neskoro poobede, cez noc sme prešli celé Švédsko a časť Nórska. Okolo obeda telefonujem domácemu, že nás môže očakávať okolo 4-tej poobede. Po zoznámení s naším domácim p. Alfom Jessenom ktorý si hneď vedľa domčeka v ktorom nás ubytoval rekonštruoval ďalší rekreačný domček sme sa pustili do vybaľovania.

pobrezie_-_odliv

Pri odlive voda klesla o 2 metre, to robilo problémy hlavne pri love z brehu ale zťažovalo to aj manévrovanie medzi ostrovčekmi na mori v bĺizkosti pobrežia.

Na výjaz na more sme sa dohodli na ďalší deň ráno. Počasie nám prialo, bolo okolo 20°C a to aj okolo 7-mej večer. To sme hneď využili a ešte v ten deň, hoci sme boli veľmi unavení, vzali pár prútov do ruky, opýtali sme sa Alfa na zaručené miesta pre lov z brehu a hurá na ryby. To však bola chyba. Vrcholiaci odliv sťažoval pohyb po brehu a stúpajúca únava nás po krátkej dobe prinútili vrátiť sa a zvoliť oddych pri poháriku a teplom jedle.

Казалось, "драйвера для висты"что поражение памяти это навечно.

По стенам висели местные негритянские "Играем в бильярд"ремесленные изделия, а над имитацией камина, в котором тут никогда не "краткое содержание а зори здесь тихие по главам"бывало нужды, висела литография, изображающая "Скачать игру фермер 2009"очень белого Христа, почти блондина.

крикнула Ким, но слова ее были "антивирусную программу скачать"едва слышны, поглощенные яростным ревом прилива.

В деловой "Фиг с ним, с Мавром!"части города находились универсальные магазины, одно-два "clockworkmod recovery скачать"кафе, банк, клиника, кабинеты дантистов, аптека.

На площади в "Мобильник"родной деревне Ндо воздвигли эстраду.

Едва успел я мысленно помолиться, как "Mobile intel r 965 express chipset family драйвер"заметил предмет, сразу рассеявший все мои предположения, и "Psp прошивка 6"снова острая боль пронзила мне сердце.

Čítať 4349 krát Naposledy zmenené sobota, 08 jún 2013 18:57
Viac z tejto kategórie: Rybolov v Slovinsku - 2010 »